Warsztaty: Malatura i siła rażenia form przekazu w produktach reklamowych.

W Liceum Plastycznym w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Wodzisławiu Śląskim im. ks. prof. Józefa Tischnera odbyły się warsztaty w ramach kampanii społecznej Hamulec Uprzedzeń.
 
Uczniowie kierunku reklama wizualna wraz z Mariola Jakacką i Justyną Taszką dyskutowali na temat wpływu rodzaju użytych środków w printach, by odniosły jak najszerszą siłę rażenia na odbiorców.

Ważną konkluzją młodzieży - poza dopasowaniem tworu do odpowiedniej grupy odbiorców - była refleksja, że powinien posiadać drugie dno oraz próba odpowiedzi na pytanie: co zrobić by nasz twór nie został przykryty innymi, by przetrwał.
„Bardzo milo było nam - uczniom oglądać i analizować projekt innej osoby, proces twórczy, zdobyte doświadczenie podczas pracy. Uczniowie postawieni zostali od strony odbiorców i ekspertów, a nie od strony twórczej, gdzie na co dzień zmagają się z projektowaniem na lekcjach. To było bogate doświadczenie”- skomentowała Justyna Taszka.
Jednym z działań warsztatowych była analiza głównego plakatu kampanijnego „Stryczka”. Omawialiśmy jego syntetyczną formę, klarowność przekazu, równowagę ciężaru i siłę liternictwa.
Marek Gerle zaprojektował mural, który ma powstać na terenie placówki w czasie pikniku artystycznego wieńczącego projekt.
Kampania Hamulec Uprzedzeń jest realizowana w ramach projektu Palące słowa. Zwalczanie mowy nienawiści w Internecie” finansowanego w ramach z Funduszy EOG w ramach programu Obywatele dla Demokracji.